Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Στην παρανομία χιλιάδες μετανάστες για λίγα ένσημα

Print this post
Μορφονιός Ν.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/07/2010
 
"Σήμερα, εννιά μήνες μετά, μπορούμε να πούμε ότι ακόμα και οι πιο μετριοπαθείς προσδοκίες για την τακτοποίηση των μεταναστών που έχουν εκπέσει από το καθεστώς νομιμότητας για μερικά ένσημα, αλλά και για την πλήρη τακτοποίηση της δεύτερης γενιάς μεταναστών, δυστυχώς διαψεύδονται"...
Με τα λόγια αυτά τα μέλη της Ομάδας Δικηγόρων για τα Δικαιώματα Προσφύγων και Μεταναστών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την αναντιστοιχία των κυβερνητικών εξαγγελιών και τη στασιμότητα στις διαδικασίες για το άσυλο και το μεταναστευτικό, που οδηγούν στην παρανομία δεκάδες χιλιάδες μετανάστες και μετανάστριες. Αρκετές απ' αυτές βρέθηκαν οι ίδιες και μίλησαν στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες η Ομάδα στην αίθουσα του Συλλόγου Υπαλλήλων Τραπέζης Ελλάδος, περιγράφοντας τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται εξαιτίας της έλλειψης λίγων ενσήμων ή άλλων παράλογων απαιτήσεων του μεταναστευτικού νόμου.


Η Αντέλλα γεννήθηκε στην Ελλάδα το 1982 και οι γονείς της προέρχονται από το Πακιστάν. Σπούδασε στη χώρα μας, ενώ μετά την ενηλικίωσή της αναγκάστηκε να εργαστεί για να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα ένσημα για την έκδοση της άδειας παραμονής. Ωστόσο, το 2007, όπως περιγράφει, "οι κρατικές υπηρεσίες δεν δέχτηκαν να ανανεώσουν την άδειά μου, γιατί δεν είχα συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ενσήμων (150). Προσπάθησα έκτοτε να καταθέσω την αίτηση για την έκδοση της άδειας επί μακρόν διαμένοντος, όμως η διοίκηση δεν την δεχόταν, γιατί τυπικά είχα εκπέσει στην παρανομία. Τελικά, πριν από λίγες μέρες, με πολλή πίεση προς τους αρμοδίους, δέχτηκαν την αίτηση και τώρα περιμένω την απόφαση. Ζω 28 χρόνια στην Ελλάδα και ακόμη ζω στην αβεβαιότητα. Δεν είναι άδικο αυτό;"

Παρόμοια η ιστορία και της Τατιάνας από τη Λευκορωσία, που ήρθε στην Ελλάδα το 1997 σε ηλικία 19 ετών. "Ήρθα στην Ελλάδα νόμιμα και από την πρώτη στιγμή εργαζόμουν. Έχω μαζέψει 2.500 ένσημα, όμως πριν δύο χρόνια δεν κατάφερα να συγκεντρώσω τα απαιτούμενα ένσημα, λόγω των σπουδών μου στη Φιλοσοφική Αθηνών. Την ίδια στιγμή δεν μπορούσα να τα εξαγοράσω, καθώς ήταν 40 ένσημα περισσότερα από το 20% των εξαγοράσιμων ενσήμων, που ορίζει ο νόμος. Τελικά, με μια προσωρινή διαταγή, ύστερα από προσφυγή μου κατά της απορριπτικής απόφασης για την άδειά μου, εξακολουθώ να ζω στην Ελλάδα, όμως αύριο δεν ξέρω τι ξημερώνει".

Η Ευαγγελία ήρθε στα δύο της από την Αλβανία και σήμερα σπουδάζει στο 2ο έτος ελληνικής πανεπιστημιακής σχολής. Όμως, "επειδή οι γονείς μου δεν έχουν χαρτιά, δεν μπορώ να νομιμοποιηθώ, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα δύο μικρότερα αδέλφια μου, που γεννήθηκαν στην Ελλάδα και ανά πάσα στιγμή μπορεί να απελαθούν".

Είμαι ήδη 5 χρόνια στην Ελλάδα", περιγράφει η Τατιάνα απο την Ουκρανία, "και θέλω να ζω νόμιμα. Θέλω να είμαι μέρος της ελληνικής κοινωνίας, με δικαιώματα και υποχρεώσεις, όπως όλοι. Παρακαλώ για βοήθεια, όμως δεν με ακούει κανείς"...

Πηγή "ΑΥΓΗ"